Geodezyjny podział nieruchomości
PRZEWODNIK O PODZIAŁACH GEODEZYJNYCH NIERUCHOMOŚCI
Jeżeli chcesz załatwić w Wydziale Geodezji Kartografii i Katastru sprawę geodezyjnego podziału nieruchomości – zgodnego z ustaleniami planu miejscowego, a w przypadku braku planu, jeżeli nie jest sprzeczny z przepisami odrębnymi albo jest zgodny z warunkami określonymi w decyzji o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu ( art. 93 i art. 94 ustawy o gospodarce nieruchomościami) – to powinieneś wiedzieć, że jest to podział dwuetapowy.
Postępuj krok po kroku zgodnie z niżej opisanym czynnościami:
Krok po kroku dla etapu I
1.Pobierz i wypełnij wniosek o zaopiniowanie wstępnego projektu podziału nieruchomościlub napisz go osobiście, (podaj telefon kontaktowy, e-mail - to często usprawnia realizację wniosku) . W przypadku współwłasności ( współużytkowania wieczystego ) wniosek podpisują wszyscy współwłaściciele ( współużytkownicy wieczyści ). Jeżeli wniosek składa osoba prawna, to powinien być podpisany przez osoby upoważnione do składania oświadczenia woli w jej imieniu.
We wniosku podaj cel podziału nieruchomości tj. przeznaczenie projektowanych działek w rozumieniu planu miejscowego i planowany sposób ich zagospodarowania oraz propozycje dostępu do drogi publicznej każdej projektowanej działki.
2. Dołącz do wniosku wymagane załączniki dla etapu I w celu wydania postanowienia :
a). Wstępny projekt podziału – 3 egzemplarze.
b). Decyzja o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu w przypadku braku planu miejscowego .
3. Złóż wniosek w Wydziale Obsługi Mieszkańców w Centrum Obsługi Klienta na stanowisku „GOSPODARKA NIERUCHOMOŚCIAMI” lub wyślij wniosek pocztą na adres Urząd Miasta Jelenia Góra Wydział Geodezji, Kartografii i Katastru ul. Ptasia 2 -3 58-500 Jelenia Góra.
4. Oczekuj na telefoniczną informację o terminie odbioru postanowienia , odbierz postanowienie w Wydziale Geodezji, Kartografii i Katastru lub oczekuj na postanowienie przesłane pocztą ( zgodnie z wybranym sposobem odbioru postanowienia zaznaczonym we wniosku ).
Krok po kroku dla etapu II
1.Pobierz i wypełnij wniosek o wydanie decyzji zatwierdzającej podział nieruchomościlub napisz go osobiście, (podaj telefon kontaktowy, e-mail - to często usprawnia realizację wniosku) . W przypadku współwłasności ( współużytkowania wieczystego ) wniosek podpisują wszyscy współwłaściciele ( współużytkownicy wieczyści ). Jeżeli wniosek skład osoba prawna, to powinien być podpisany przez osoby upoważnione do składania oświadczenia woli w jej imieniu.
2. Dołącz do wniosku wymagane załączniki dla etapu II w celu wydania decyzji :
|
a). Aktualny odpis z księgi wieczystej podpisany przez właściciela / użytkownika wieczystego dotyczący dzielonej nieruchomości lub oświadczenie właściciela/ użytkownika wieczystego o posiadaniu prawa własności albo użytkowania wieczystego do dzielonej nieruchomości.
b). Aktualny wypis z katastru nieruchomości z wypisem z kartoteki budynków obejmujący nieruchomość podlegającą podziałowi.
c).Aktualna kopia mapy katastralnej obejmująca nieruchomość podlegającą podziałowi.
d).Pozwolenie Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków w przypadku nieruchomości wpisanej do rejestru zabytków.
e).Mapa z projektem podziału wraz z wykazem zmian gruntowych – 5 egzemplarzy ( dla nieruchomości stanowiącej własność jednej osoby ).
f). Protokół przyjęcia granic nieruchomości.
g). Rzuty poszczególnych kondygnacji budynku w przypadku gdy projektowany odcinek granicy przebiega wewnątrz budynku i powoduje także podział budynku.
Dokumenty wymienione w pkt 5, 6 i 7 powinny być sporządzone przez geodetę uprawnionego, w ramach dokumentacji przyjętej do państwowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego.
3. Złóż wniosek w Wydziale Obsługi Mieszkańców w Centrum Obsługi Klienta na stanowisku „GOSPODARKA NIERUCHOMOŚCIAMI” lub wyślij wniosek pocztą na adres Urząd Miasta Jelenia Góra Wydział Geodezji, Kartografii i Katastru ul. Ptasia 2 -3 58-500 Jelenia Góra.
4. Oczekuj na telefoniczną informację o terminie odbioru decyzji , odbierz decyzję w Wydziale Geodezji, Kartografii i Katastru lub oczekuj na decyzję przesłaną pocztą ( zgodnie z wybranym sposobem odbioru decyzji zaznaczonym we wniosku ).
Jeżeli chcesz załatwić w Wydziale Geodezji Kartografii i Katastru sprawę geodezyjnego podziału nieruchomości: niezależnie od ustaleń planu miejscowego ( art. 95 ustawy o gospodarce nieruchomościami ) – to powinieneś wiedzieć, że jest to podział jednoetapowy.
Postępuj krok po kroku zgodnie z niżej opisanym czynnościami:
Krok po kroku :
1.Pobierz i wypełnij wniosek o wydanie decyzji zatwierdzającej podział nieruchomości w trybie art. 95 ustawy o gospodarce nieruchomościami czyli niezależnie od ustaleń planu lub napisz go osobiście, (podaj telefon kontaktowy, e-mail - to często usprawnia realizację wniosku) . W przypadku współwłasności ( współużytkowania wieczystego) wniosek podpisują wszyscy współwłaściciele ( współużytkownicy wieczyści). Jeżeli wniosek składa osoba prawna, to powinien być podpisany przez osoby upoważnione do składania oświadczenia woli w jej imieniu.
We wniosku podaj cel podziału nieruchomości oraz propozycje dostępu do drogi publicznej dla każdej projektowanej działki.
2. Dołącz do wniosku wymagane załączniki w celu wydania decyzji;
a). Aktualny odpis z księgi wieczystej podpisany przez właściciela / użytkownika wieczystego dotyczący dzielonej nieruchomości lub oświadczenie właściciela/ użytkownika wieczystego o posiadaniu prawa własności albo użytkowania wieczystego do dzielonej nieruchomości.
b). Aktualny wypis z katastru nieruchomości z wypisem z kartoteki budynków obejmujący nieruchomość podlegającą podziałowi.
c). Aktualna kopia mapy katastralnej obejmująca nieruchomość podlegającą podziałowi.
d).Pozwolenie Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków w przypadku nieruchomości wpisanej do rejestru zabytków.
e).Mapa z projektem podziału wraz z wykazem zmian gruntowych – 5 egzemplarzy ( dla nieruchomości stanowiącej własność jednej osoby ).
f). Protokół przyjęcia granic nieruchomości.
g). Rzuty poszczególnych kondygnacji budynku w przypadku gdy projektowany odcinek granicy przebiega wewnątrz budynku i powoduje także podział budynku.
Dokumenty wymienione w pkt 5, 6 i 7 powinny być sporządzone przez geodetę uprawnionego, w ramach dokumentacji przyjętej do państwowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego
3. Złóż wniosek w Wydziale Obsługi Mieszkańców w Centrum Obsługi Klienta na stanowisku „GOSPODARKA NIERUCHOMOŚCIAMI” lub wyślij wniosek pocztą na adres Urząd Miasta Jelenia Góra Wydział Geodezji, Kartografii i Katastru ul. Ptasia 2,3 58-500 Jelenia Góra.
4. Oczekuj na telefoniczną informację o terminie odbioru decyzji, odbierz decyzję w Wydziale Geodezji, Kartografii i Katastru lub oczekuj na decyzję przesłaną pocztą ( zgodnie z wybranym sposobem odbioru decyzji zaznaczonym we wniosku ) .
List do Prezydenta
Mapa